Radno iskustvo

--

Nadoknada

Dogovor

Discipline

--

Kategorije

--

Konekcije

(0)

O meni

Aleksandar Rapić je rođen u Tuzli, 26. oktobra 1972. godine, gde je pohađao osnovnu školu i Gimnaziju „Meša Selimović“. Zvanje akademskog slikara i profesora likovne kulture stekao je 1999. godine na Akademiji likovnih umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Halila Tikveše i Dušana Todorovića. Hronologija izlaganja: 1998. - Slike - Narodna biblioteka “Dr Đorđe Natošević”, Inđija 1999. - Crteži - Novosadski salon. 2000. - Otisci - galerija “Kuće Vojnović”, Inđija 2000. - Crteži - Novosadski salon 2001. - Učešće u realizaciji humanitarne likovne kolonije "Blago za decu" u Vili "Stanković" u Čortanovcima 2003. - Video rad - „Umetnost u Vojvodini: Korak. Korak napred..Dva koraka napred...“, galerija “Zlatno oko”, Novi Sad 2003. - Video rad, instalacija – u okviru zajedničkog projekta „The Room Properties“ na 9. Internacionalnom festivalu alternativnog i novog teatra (INFANT), Tribina mladih, Novi Sad 2003. - Video rad - “Folk Destruction”, na 7. Internacionalnom video festivalu „Videomedeja“, Novi Sad 2003. - Realizacija vizuelnog i multimedijalnog sadržaja Festivala filma za decu i o deci u Kulturnom centru u Inđiji 2004. - Realizacija vizuelnog i multimedijalnog sadržaja Festivala filma za decu i o deci u Kulturnom centru u Inđiji 2009. - Video rad - “Jedan dan...One Day...”, na 38. novosadskom salonu 2009. - Film "Izvinite što kasnim" u produkciji i kooperaciji Udruženja "Kolevka ili majka" i Radio televizije Vojvodine. 2013. - Mentorski rad na kratkom đačkom filmu za konkurs Agencije za borbu protiv korupcije 2014. - Nagrada i mentorski rad na kratkom đačkom filmu za konkurs Agencije za borbu protiv korupcije 2014. - Nagrada za najbolju režiju na festivalu kratkog đačkog filma u organizaciji Ministarstva prosvete Republike Srbije 2014. - Crteži - jesenja izložba Udruženja likovnih umetnika Inđije, galerija “Kuće Vojnović”, Inđija 2014. - Video rad - “Day Without Tomorrow”, na 18. Međunarodnom festivalu "Videomedeja", u okviru revijalnog programa "Made in Serbia 2014." 2015. - Nagrada za primenu slobodnog softvera u upotrebi video umetnosti u nastavi pri realizaciji kratkog obrazovnog filma "Zavičajno ognjište" 2015. - Specijalna nagrada za ideju na festivalu kratkog đačkog filma u organizaciji Ministarstva prosvete Republike Srbije 2015. - Projekat “Radovi u (t)oku”, galerija Kulturnog centra “Laza Kostić”, Sombor. 2015. - Projekat “Radovi u (t)oku”, Kuća Kralja Petra I, Beograd - izložba 22. ARTMARKET-a pod nazivom: Angažovana umetnost danas. 2015. - Učešće u žiriju smotre đačke karikature "Mali Pjer" 2015. - Projekat “Radovi u (t)oku”, galerija “Kuće Vojnovića”, Kulturni centar Inđija. 2015. - Projekat “Radovi u (t)oku”, galerija "Meander", Apatin 2015. - Projekat "ASCIIQR crteži", izložba povodom 50. godina postojanja Udruženja likovnih umetnika Inđije, galerija “Kuće Vojnović”, Inđija 2015. - Projekat "Radovi u (t)oku", galerija SKCNS "Fabrika", Novi Sad 2015. - Mentorski rad u besplatnoj likovnoj radionici Udruženja likovnih umetnika Inđije 2016. - Učešće u žiriju smotre đačke karikature "Mali Pjer" 2016. - Projekat "Radovi u (t)oku", na petoj izložbi "EGallery" u organizaciji grupe "Š.U.N.D." i agencije "Executive Group", Beograd. 2016. - Projekat „Radovi u (t)oku“, Tribina mladih, Kulturni centar Novog Sada. 2016. - Video instalacija "Tragično neprepoznati", na 24. ArtMarket-u, Kuća Kralja Petra I, Beograd Samostalne izložbe koje je organizovao u oktobru 1998. i 2000. godine u Narodnoj biblioteci „Dr Đorđe Natošević“ i Galeriji „Kuće Vojnović“ u Inđiji, predstavljaju dve krajnosti, njegovog vizuelnim eksperimentima, bogatog opusa, u kojima je naznačen jasno postavljen put, sa polazištem u klasičnom slikarstvu, ka intermedijalnim i multimedijalnim istraživanjima i vizuelnim komunikacijama. Tako i kolektivne izložbe na kojima je učestvovao prate ovaj razvojni put, pa 1999. i 2000. godine na Novosadskom salonu izlaže slike i crteže nastale na neuobičajenim medijima (papirne maramice i salvete) rađene u, do tada, nestandardnim likovnim tehnikama (štampa pomoću matričnih štampača), da bi na poslednjem 38. Salonu, organizovanom u oktobru 2009. po principu učešća autora preko zvaničnog konkursa, prikazao video rad pod nazivom „Jedan dan...One day“, koji predstavlja sublimaciju celokupnog istraživanja svakodnevnice i onih, naizgled, zaboravljenih trenutaka zabeleženih ustaljenim kretanjem Sunčevih zraka. U okviru zajedničkog koncepta izložbe grupe autora članova Udruženja likovnih umetnika Inđije (ULUI), na izložbi pod nazivom „Inđija očima ULUI-a“, od 3. do 17. oktobra 2014. godine, izlaže triptih pod nazivom „Izgubljeni krovovi“, rađen u kombinovanoj tehnici crteža ugljenim štapićima i kredom. Ova izložba je pregled radova koji su objavljeni u likovnoj monografiji pod pokroviteljstvom Opštine Inđija. Sa video radovima i vizuelnim eksperimentima, 2003. godine u Novom Sadu, učestvuje u okviru projekta „Umetnost u Vojvodini: Korak. Korak napred..Dva koraka napred...“, zatim na 9. Internacionalnom festivalu alternativnog i novog teatra (INFANT), kao deo grupe autora projekta „The Room Properties“ i na 7. Internacionalnom video festivalu „Videomedeja“ sa video radom „Folk Destruction“, koji na ironičan način opisuje proces devastacije kulture u Srbiji. Na 18. Međunarodnom festivalu "Videomedeja", u okviru revijalnog programa "Made in Serbia 2014.", kroz video rad prikazuje pesmu „Day Without Tomorrow” grupe Creation of Nothing. Članovi ovog sastava su Igor Jimmy Stanić i Jadranka Tzeetzah-chan Stanić. Predstavljena je mešavina videa koji prikazuje obične svakodnevne obaveze, kao što je pranje sudova, i pesmu koja zapravo predstavlja dan koji se večno ponavlja, kao dan bez sutrašnjice u njenom naslovu. Projektima "Radovi u (t)oku" i "ASCIIQR crteži" nastavlja samostalni izlagački put tokom 2015. godine. "Radovi u (t)oku" kao projekat foto/zapisa analizira kontinuirano kretanje tragova svetlosti, kao pozadinu za trenutke buđenja...sporo, dremljivo...oštro, poput treptaja...digitalizovano. 24. februara 2015. otvara izložbu "Radovi u (t)oku" u galeriji Kulturnog centra "Laza Kostić" u Somboru. Pogledajte fotografije i video zapis sa otvaranja i katalog izložbe. Ovom izložbom, video rad „Jedan dan...One day“, kojim je započet proces praćenja i beleženja kontinuiranog kretanja svetlosti, postaje sastavni deo projekta "Radovi u (t)oku". Od 16. do 22. marta 2015. godine učestvuje u grupnom delu izložbe 22. ARTMARKET-a pod nazivom: Angažovana umetnost danas, u Kući kralja Petra I u Beogradu sa konceptom, nastalim na osnovu dve fotografije...patience (strpljenje)...i...waiting (čekanje)...koji čine 22 fotografije iz projekta "Radovi u (t)oku". Strpljenje i čekanje povezani su sa osnovnom idejom projekta, koja podrazumeva kontinuirano praćenje kretanja svetlosti u odnosu na autora i njegovo lično okruženje. Od 17. jula do 31. jula 2015. godine, projekat "Radovi u (t)oku" izložen je u galeriji Kuće Vojnovića, u okviru Kulturnog centra u Inđiji. Pogledajte fotografije postavke i otvaranja izložbe i prilog Radio televizije Inđija. Od 18. septembra do 1. oktobra 2015. godine, projekat "Radovi u (t)oku" izložen je u galeriji "Meander" u Apatinu. Pogledajte video zapis postavke i otvaranja izložbe. Od 12. do 16. oktobra 2015. godine, projekat "Radovi u (t)oku" izložen je u galeriji SKCNS "Fabrika" u Novom Sadu. Pogledajte prilog Radio televizije Vojvodina. Od 31. maja do septembra 2016. godine, serija fotografija iz projekta "Radovi u (t)oku", izložena je u radnom ambijentu agencije "Executive Group" na adresi Knez Mihailova 9 u Beogradu, u sklopu pete izložbe "EGallery", koju organizuju pomenuta agencija i grupa "Š.U.N.D.". Od 1. do 8. avgusta 2016. godine, projekat „Radovi u (t)oku“, izložen je na „Tribini mladih“, novosadskog Kulturnog centra. Pogledajte video zapis postavke izložbe. Svi foto/zapisi zabeleženi su "moćnim" objektivnom kamere, rezolucije 1,3 mpix, na mobilnom telefonu "Nokia 206", obrađeni elementarnom aplikacijom u samom telefonu ili u programu „otvorenog koda“ - Shotwell, u okviru operativnog sistema Linux Mint. Intervencije su vršene jedino u segmentu kolor-korekcije, format i kompozicija nastali su i zadržali se u mom oku. Sekundarni i prateći momenti ovog projekta zasnovani su na potrebi slobode u izradi fotografija omogućene prisustvom fotoosetljivih senzora u svakom savremenom, mobilnom, telekomunikacionom uređaju i potvrde da dobru fotografiju, danas, ne čine samo tehničke karakteristike kamere/fotoaparata izražene kroz broj „megapiksela“, već ideja, trenutak i oko posmatrača. U okviru pomenute „slobode“ je i mogućnost da se za obradu fotografija koriste programi „otvorenog koda“ pokrenuti u okviru neke od Linux distribucija, koje ceo postupak čine ličnim/prisnim/posebnim, jer je svako u mogućnosti da prilagodi svoju računarsku „radnu stanicu“ svojim potrebama, a svoja iskustva i znanja deli sa drugima. "ASCIIQR crteži" projekat, podrazumeva interpretaciju pojedinih studija ljudske figure, nastalih od 1995. do trenutka sadašnjeg. ASCII transformiše originalan crtež u nekoj od klasičnih crtačkih tehnika, pretvarajući ga u matricu ekranskih karaktera, dok QR omogućava korisnicima "smart" telefona ili tableta da preko "hiperlinka" na svom ekranu vide originalan crtež. Od 25. septembra do 9. oktobra 2015. godine, projekat "ASCIIQR crteži" je izložen u okviru zajedničke izložbe povodom 50. godine postojanja Udruženja likovnih umetnika Inđije, u galeriji "Kuće Vojnovića", Kulturnog centra u Inđiji. Pogledajte video zapis postavke i demonstraciju projekta. Pročitajte kritiku projekta "ASCIIQR crteži", autora Milana Markovića. Od 1. do 8. avgusta 2016. godine, video instalacijom "Tragično neprepoznati", učestvuje na 24. ArtMarket-u u Kući Kralja Petra I u Beogradu. TRAGIČNO NEPREPOZNATI je video rad koji na poseban način obrađuje poziciju umetnika u odnosu ka onima koji kroje "umetničku" scenu u Srbiji, a i šire, istoričarima umetnosti, tj. kustosima...Reč NEPREPOZNATI, digitalnom tehnikom dovedena je do suštine, u nemogućnosti prepoznavanja individualnosti autora, kako bi se skrenula pažnja na svesno kršenje rada i individualnosti umetnika, od strane predstavnika "institucija", galerija... Likovno-pedagoški rad započinje 2000. godine kao profesor likovne kulture sa paralelnim radom u Kulturnom centru iz Inđije , koji je podrazumevao angažman u oblasti grafičkog dizajna i vizuelnih komunikacija u periodu od 2000. do 2003. godine. Pauza u pedagoškom radu, koja je usledila od 2003. do 2007. poslužila je da se usavrši u tehničkom izrazu u oblasti televizijskog jezika i elektronskog novinarstva, gde je znanje stečeno u okviru radionica BBC-jeve škole primenio u brojnim reportažama, dokumentarnim filmovima, pa čak i jednom kratkom, igranom TV filmu „Izvinite što kasnim“ u produkciji Udruženja „Kolevka ili majka“, koji se bavi prihvatanjem u svakodnevni život osoba sa posebnim potrebama. Povratkom u obrazovni sistem 2007. godine započinje novi ciklus u kome u sklopu vannastavnih aktivnosti pokreće filmske radionice u kojima paralelno radi na formiranju i negovanju vizuelne estetike i ovladavanja savremenim jezikom multimedijalnog izražavanja sa talentovanim učenicima inđijske Tehničke škole i Osnovne škole „Branko Radičević“ iz Maradika, a kao medij za prenošenje svih aktivnosti nalazi u aktuelnim društvenim Internet mrežama, poput Facebook-a i YouTube-a. Mentorski rad sa učenicima i koautorska saradnja sa kolegama iz drugih oblasti obrazovanja, rezultovao je u radu filmske radionice sa ciklusom kratkih-obrazovnih filmova, koji su nagrađivani u 2013. i 2014. godini. Na konkursu Agencije za borbu protiv korupcije 09.12.2013. godine, film "Kad malo bolje razmislim...znanje se ne kupuje !" osvaja peto mesto, a godinu dana kasnije na konkursu iste Agencije, film "Kada ne poštujemo pravila, onda..." osvaja treće mesto. Film "Zavičajno ognjište" prikazan je u finalu 10. Međunarodnog dečjeg vaskršnjeg sabora u Banji Vrujci i u okviru 8. festivala „Filmsko bdenje duše“ koji se održao u Sremskim Karlovcima od 16. do 19. oktobra 2014. godine. Za primenu slobodnog softvera u upotrebi video umetnosti u nastavi nagrađen je na takmičenju "Kreiranje nastavnih sadržaja korišćenjem slobodnog softvera" u organizaciji Udruženja profesora informatike Srbije za školsku 2014/2015. godinu, za realizaciju pomenutog filma, 16. januara 2015. godine. Nagradu za najbolju režiju osvojio je film "Ko brzo sudi, brzo se kaje", na konkursu "FILMić 2014.", Ministarstva prosvete Republike Srbije, 30. maja 2014. godine. Specijalnu nagradu za ideju osvojio je film "Ekologija mog grada", na konkursu "FILMić 2015.", Ministarstva prosvete Republike Srbije u organizaciji Centra za razvoj nauke, informatike i tehnologije (CNTI) i Fakulteta za ekonomiju i industrijski menadžment (FIMEK) iz Novog Sada, 26. maja 2015. godine. 8. novembra 2014. godine, kao sagovornik, učestvuje u drugoj emisiji "Internet između kreativnosti i reprodukcije", koju realizuje RTV Mega iz Inđije u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za kulturu i informisanje, kao deo projekta "Kultura interneta - od povezivanja do vezivanja", autora Aleksandra Mijalkovića. Tema emisije je sadržana u nekoliko pitanja: Kako definisati internet umetnost? Ima li nezaobilaznih autora, sajtova? Kako koristiti interenet kreativno? Da li je mreža u budućnosti najveći galerijski prostor? Kako umetnost približiti najširoj publici bez populizma? Kako se uopšte snaći u šumi interneta kada se svakih 5 minuta na ju-tjubu aplouduje više od 100 sati video materijala? Da li je moguća cenzura na internetu i da li je, u nekim slučajevima neophodno? Koliko je internet umetnost nešto novo, a koliko je to postmodernističko recikliranje starih ideja pop-arta, dadaizma, mejl-arta...? Kao član Udruženja likovnih umetnika Inđije (ULUI) u periodu mart / maj 2015. godine, učestvuje u promotivnim i organizacionim aktivnostima, vezanim za likovnu radionicu / školu crtanja, koja je deo obeležavanja 50 godina postojanja Udruženja. Sklonost ka eksperimentu, promenama, usvajanju i kreiranju sopstvenih stilova vizuelnog izražavanja obeležava likovni put Aleksandra Rapića, a impresionistički gen kojim je programirana njegova vizuelna estetika ima za potrebu da istražuje i prikazuje one skrivene detalje satkane u temelje čoveka, kao biće svetlosti.